Dwa teledyski do aktorskiego “Mulan”. Christina Aguilera w świecie Disneya!


Wczoraj na kanale DisneyMusicVEVO w serwisie YouTube ukazały się dwa wideoklipy zwiastujące film „Mulan”. Oba stanowią ilustrację dla singli promocyjnych, których wykonawczynią jest sześciokrotna laureatka nagrody Grammy Christina Aguilera.
Głównym singlem ze ścieżki dźwiękowej jest orkiestrowe nagranie „Loyal Brave True”, wydane już w marcu tego roku. Teledysk nakręcono z wykorzystaniem technologii green screen, przeplatają się w nim ujęcia śpiewającej Aguilery oraz walczącej Liu Yifei – czyli tytułowej Mulan. Pierwsza zwraca uwagę nie tylko za sprawą głębokiego wokalu, ale też klasycznie zaprojektowanej, orientalnej sukni w stylu haute couture. Druga wymachuje mieczem jak na córkę uznanego wojownika przystało.
Kolejny klip to „El mejor guerrero” – alternatywna wersja „Loyal Brave True”, powstała z myślą o rynku hiszpańskojęzycznym. Obie piosenki mają charakterystyczne, „bondowskie” brzmienie i już teraz wróży im się nominację do Oscara. Dzięki płomienistej, namiętnej interpretacji wokalnej oraz eleganckiej aranżacji instrumentalnej jest to całkiem realna perspektywa.
Przeczytaj również: “Burleska” – Recenzja [CAMPING #32]
Aktorska adaptacja „Mulan” miała ukazać się już 27 marca bieżącego roku, ale plany dystrybucyjne popsuła pandemia koronawirusa. Film miał odnieść kolosalny sukces kasowy i spodziewano się, że zyski z jego pokazów przekroczą 1 mld dolarów. Później premiera była parokrotnie odwlekana i finalnie podjęto decyzję o wydaniu „Mulan” w serwisach VOD. Datę premiery wyznaczono na 4 września: w amerykańskim Disney+ dostęp do filmu będzie kosztował 29,99 USD. Platforma nie jest dostępna w Polsce.
Christina Aguilera debiutowała piosenką „Reflection”, która ukazała się na soundtracku do animowanej wersji „Mulan” (1998). W ubiegłym roku uhonorowano ją nagrodą Disney Legends dla artystów najbardziej zasłużonych korporacji The Walt Disney Company. Aguilera należy do grona piosenkarek z największą ilością sprzedanych wydawnictw muzycznych (szacowana sprzedaż to 75–133 mln egzemplarzy).