Advertisement
PodcastTydzień Filmu Niemieckiego 2022

Co Daniel Brühl i jego debiut mówią nam o kondycji kina niemieckiego?

Redakcja Filmawki
Tydzień Filmu Niemieckiego
Kadry z filmu "Jedenaste: znaj sąsiada swego", reż. Daniel Brühl / mat. prasowe

Trwa tegoroczny Tydzień Filmu Niemieckiego, którego program przybliżyliśmy w poprzednim odcinku podcastu. O jednym z najgłośniejszych tytułów przeglądu –  Jedenaste: znaj sąsiada swego w reżyserii Daniela Brühla – rozmawiają Szymon Pietrzak oraz dr. Ewa Fiuk z Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk – filmoznawczyni, autorka tekstów oraz książek, ze szczególnym uwzględnieniem kina niemieckiego. 

Od 21 stycznia widzowie w całej Polsce mogą oglądać najnowsze dzieła naszych zachodnich sąsiadów. Reżyserski debiut Daniela Brühla, gwiazdy „Good Bye, Lenin!” i “Bękartów wojny”, swoją światową premierę miał na MFF w Berlinie. Film to błyskotliwa satyra i komentarz społeczny na temat współczesnych niemiec, a konkretnie – niemieckiej stolicy.

W podcaście rozmawiamy między innymi o tym, co film mówi nam o kondycji społeczeństwa? Jak Daniel Brühl komentuje swoją uprzywilejowaną pozycję oraz istniejące nierówności? Oprócz tego, poruszyliśmy także inne filmy z programu. Te, które w pewien sposób łączyły nam się z debiutem Brühla, postaraliśmy się przybliżyć i wydać diagnozę na temat współczesnych trendów kina niemieckiego. Zapraszamy do odsłuchu!


Tydzień Filmu Niemieckiego 2022:
21-27 stycznia:
Warszawa / Kino Muranów, Kraków / Kino pod Baranami, Wrocław / Kino Nowe Horyzonty, Opole / Kino Meduza
24-30 stycznia: Katowice / Kino Światowid
28 stycznia-3 lutego: Poznań / Kino Muza, Toruń / Kino Centrum, Kielce / Kino Moskwa
4-10 lutego: platforma Mojeekino.pl


Więcej informacji o programie na stronie lub Facebooku przeglądu.

Podcast jest dostępny na Spotify i Apple Podcasts, gdzie zachęcamy was do kliknięcia “follow” oraz do wystawienia nam pięciu gwiazdek. To pozwala podcastowi piąć się do góry w rankingach!
Odcinek jest dostępny również bezpośrednio na naszej stronie:
Filmawka
Filmawka
Co Daniel Brühl i jego debiut mówią nam o kondycji kina niemieckiego?
/
+ pozostałe teksty

Nasza strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.